Літак винищувач F-15E Strike Eagle / F-15E Ударний орел

 



Виробник: Компанія Боїнг / The Boeing Company


Служба: ВПС США.

Озброєння: 20 мм гармата; 4x AIM-9 Сайдвіндер; 4x AIM-120 АМРААМ; 8x AIM-120 AMRAAM

Силова установка: два турбовентиляторні двигуни Pratt & Whitney F100-PW-220 або 229 з форсажною камерою

Швидкість: 1875 миль на годину (2,5 Маха)

Дальність польоту: 2400 миль

Екіпаж: пілот та офіцер із систем озброєння




Двомісний варіант F-15 Eagle, F-15E Strike Eagle, є одним із найуспішніших і смертоносних тактичних штурмовиків ВПС США.


Він здатний пробитися до мети великих дистанціях, знищити наземні позиції противника і пробитися до виходу.


Навігаційна система літака використовує лазерний гіроскоп і глобальну систему позиціонування для постійного контролю положення літака та надання інформації центральному комп'ютеру та іншим системам, включаючи цифрову карту, що рухається, в обох кабінах.


Радіолокаційна система АПГ-70 дозволяє льотному екіпажу виявляти наземні цілі з більших відстаней. Однією з особливостей цієї системи є те, що після огляду цільової області екіпаж зупиняє карту повітря-земля, а потім повертається в режим повітря-повітря, щоб усунути повітряні загрози. Під час доставки зброї класу "повітря-поверхня" пілот може виявляти, наводити на ціль і вражати цілі класу "повітря-повітря", тоді як WSO вказує наземну мету.


Система маловисотної навігації та цілевказівки для нічних польотів, або LANTIRN, дозволяє літати на малих висотах, вночі та в будь-яких метеоумовах, атакувати наземні цілі різноманітними високоточними та некерованими засобами ураження. Система LANTIRN забезпечує F-15E неперевершену точність стрілянини вдень та вночі, а також у погану погоду і складається з двох блоків, прикріплених до зовнішньої частини літака.


Навігаційний модуль містить радар стеження за рельєфом місцевості, який дозволяє пілоту безпечно літати на дуже малій висоті, дотримуючись сигналів, що відображаються на проекційному дисплеї. Ця система може бути з'єднана з автопілотом літака, щоб забезпечити можливість стеження за місцевістю без допомоги рук.


Блок наведення містить лазерний вказівник і систему стеження, які позначають противника для знищення на великих дистанціях. Як тільки відстеження було запущено, інформація про цільову вказівку автоматично передається на GPS або бомби з лазерним наведенням.


Одним з найважливіших додатків до F-15E є задня кабіна та офіцер систем озброєння. На чотирьох екранах цей офіцер може відображати інформацію з радарів, засобів радіоелектронної боротьби або інфрачервоних датчиків, стежити за станом літаків або озброєння та можливими загрозами, вибирати цілі, а також використовувати електронну карту, що «рухає» для навігації. Два ручні елементи керування використовуються для вибору нових дисплеїв та уточнення інформації про прицілювання. Дисплеї можна переміщувати з одного екрана на інший, вибираючи з меню параметрів відображення.


На додаток до трьох аналогічних екранів на передньому сидінні пілот має прозорий скляний проекційний дисплей на рівні очей, на якому відображається важлива льотна та тактична інформація. Наприклад, пілотові не потрібно заглядати до кабіни, щоб перевірити стан зброї. Вночі екран ще важливіший, тому що він відображає відео, майже ідентичне зображенню світу при денному світлі, що створюється переднім інфрачервоним датчиком




F-15E оснащений двома двигунами Pratt & Whitney F100-PW-220 або 229, у яких використовуються передові цифрові технології підвищення продуктивності. Наприклад, з цифровою електронною системою керування двигуном пілоти F-15E можуть розігнатися з холостого ходу до максимального форсажного режиму менш як за чотири секунди, що на 40 відсотків більше, ніж із попередньою системою керування двигуном. Швидше прискорення двигуна означає швидший зліт і чіткішу реакцію при маневруванні. Двигуни F100-PW-220 можуть розвивати тягу 50 000 фунтів (25 000 фунтів кожен), а двигуни F100-PW-229 – 58 000 фунтів тяги (29 000 фунтів кожен).


Кожен із конформних паливних баків з малим лобовим опором, що оточують фюзеляж F-15E, може вміщувати 750 галонів палива. Танки тримають зброю на коротких пілонах, а не на звичайних стійках для зброї, що знижує опір і збільшує дальність дії Strike Eagle.


Для польотів класу «повітря-земля» F-15E може нести більшість озброєнь, що є на озброєнні ВПС. Він також може бути озброєний удосконаленими ракетами класу "повітря-повітря" середньої дальності AIM-9M Sidewinder або AIM-120 або AMRAAM для "повітря-повітря". Модель «Е» також має внутрішню гармату 20 мм, яка може нести до 500 снарядів.


Чудова маневреність та прискорення F-15 досягаються за рахунок високої тягоозброєності двигуна та низького навантаження на крило. Це був перший діючий літак у США, тяга двигунів якого перевищувала повну масу літака, що дозволяло йому розганятися навіть за вертикального набору висоти. Низьке навантаження на крило (ставлення ваги літака до площі його крила) є важливим фактором маневреності і в поєднанні з високою тягоозброєністю дозволяє літаку круто розгортатися без втрати повітряної швидкості.


Перший політ F-15A було здійснено у липні 1972 року. У листопаді 1974 року перший Eagle був доставлений до 58-го навчального авіаполку тактичних винищувачів на базі ВПС Люк, штат Арізона.




Інформація взята з https://www.military.com/

Комментарии