Бомбардувальник B-52 Stratofortress / Б-52 Стратофортеця

 



Виробник: Boeing Military Airplane Co.


Силова установка: вісім турбовентиляторних двигунів Pratt & Whitney TF33-P-3/103.

Озброєння: близько 70 000 фунтів змішаних боєприпасів - бомби, міни та ракети.

Швидкість: 650 миль на годину.

Дальність польоту: 8800 миль

Екіпаж: п'ятеро (командир літака, пілот, штурман-радіолокатор, штурман та офіцер РЕБ)




B-52 Stratofortress, один із найвідоміших літаків у світі та символ стримування США в період холодної війни, протягом десятиліть був основним стратегічним ядерним бомбардувальником ВПС США.


Бомбардувальник здатний літати на високих дозвукових швидкостях на висоті до 50 000 футів (15166,6 метра). Він може нести ядерні або точні звичайні боєприпаси з можливістю точної навігації по всьому світу. У звичайному конфлікті B-52 може виконувати стратегічну атаку, безпосередню підтримку повітря, повітряний перехоплення, наступальні протиповітряні та морські операції. Він також ефективний при використанні для спостереження за океаном і може допомогти ВМС США у протикорабельних операціях та операціях зі встановлення мін. Два B-52 протягом двох годин можуть контролювати 140 000 квадратних миль (364 000 квадратних кілометрів) поверхні океану.


Всі B-52 можуть бути оснащені двома електронно-оптичними датчиками огляду, переднім інфрачервоним датчиком та вдосконаленими блоками наведення для покращення наведення, оцінки бою та безпеки польоту.


Пілоти носять окуляри нічного бачення, щоб покращити зір під час нічних операцій. Окуляри нічного бачення забезпечують велику безпеку під час нічних операцій, збільшуючи здатність пілота візуально розчищати місцевість, уникати радарів супротивника та бачити інші літаки за відсутності світла.


B-52 зараз модернізуються з удосконаленого модуля прицілювання Litening до вдосконаленого модуля прицілювання Sniper. Снайперські блоки забезпечують покращене виявлення/ідентифікацію цілей на великій відстані та безперервне стабілізоване спостереження для всіх місій, включаючи безпосередню підтримку наземних сил з повітря. Удосконалена технологія наведення та обробки зображень контейнера значно підвищує бойову ефективність B-52 вдень, вночі та в метеоумовах при атаці наземних цілей різними видами зброї (тобто бомбами з лазерним наведенням, звичайними бомбами та зброєю з GPS-наведенням).


Використання дозаправки повітря дає B-52 дальність польоту, обмежену лише витривалістю екіпажу. Його бойова дальність без дозаправки перевищує 8800 миль (14080 кілометрів).




Понад 40 років B-52 Stratofortress складали основу пілотованих стратегічних бомбардувальників США. B-52 здатний скидати або запускати найширший спектр зброї, що є на озброєнні США. Сюди входять гравітаційні бомби, касетні бомби, високоточні ракети та боєприпаси прямої дії. Модернізований сучасними технологіями B-52 зможе нести повний комплект спільно розробленої зброї та залишиться важливим елементом оборони нашої країни у 21 столітті. Поточний інженерний аналіз показує, що термін служби B-52 триватиме до 2040 року.


B-52A вперше піднявся у повітря у 1954 році, а модель B надійшла на озброєння у 1955 році. Усього було збудовано 744 B-52, останній B-52H був доставлений у жовтні 1962 року. Поставлений перший із 102 B-52H. у Стратегічне авіаційне командування у травні 1961 року. Модель H може нести до 20 крилатих ракет повітряного базування. Крім того, він може нести звичайну крилату ракету, яку було запущено в кількох непередбачених обставинах у 1990-х роках, починаючи з операції «Буря в пустелі» і закінчуючи операцією «Іракська свобода».


Гнучкість літака була очевидною в операції «Буря в пустелі» і знову під час операції «Союзницькі сили». B-52 завдавали ударів по скупченням військ на великій території, стаціонарним спорудам та бункерам і підірвали бойовий дух Республіканської гвардії Іраку. 2–3 вересня 1996 року два B-52H завдали удару по електростанціях та засобах зв'язку Багдада 13 крилатими ракетами повітряного базування AGM-86C в рамках операції «Удар у пустелі». Ця місія була найдальшим польотом для бойового завдання, що включає 34-годинний переліт туди і назад на відстань 16 000 статутних миль від бази ВПС Барксдейл, штат Луїзіана.


У 2001 році B-52 сприяв успіху операції «Незламна свобода», надавши можливість тинятися високо над полем бою та забезпечувати безпосередню підтримку з повітря за рахунок використання високоточних боєприпасів.


B-52 також відіграв роль операції «Іракська свобода». 21 березня 2003 року B-52H запустили близько 100 CALCM під час нічної місії.


Тільки модель H все ще перебуває на озброєнні ВПС і приписана до 5-го бомбардувального крила на авіабазі Майнот, Північна Дакота, та 2-го бомбардувального крила на авіабазі Барксдейл, штат Луїзіана, які знаходяться під проводом Глобального ударного командування ВПС. Літак також приписаний до 307-го бомбардувального крила командування резерву ВПС у Барксдейлі.




Інформація взята з https://www.military.com/

Комментарии