M109 Paladin / M109 Паладин

 



Виробник: BAE Systems


Служба: Армія США


Вага: 27,5 тонн


Довжина: 30 футів


Ширина: 10 футів 4 дюйми


Висота: 10 футів 8 дюймів


Екіпаж: 6 чол


Максимальна скорострільність: 6 пострілів за хвилину


Стійкий: 3 об/хв


Діапазон: 11 миль


Озброєння: 155-мм гаубиця M126; Кулемет М2 калібру .50


Двигун: Детройт Дизель 8V71T


Діапазон: 216 миль


Швидкість: 35 миль на годину


M109, що широко використовується, несе 155-мм гаубицю і є основною самохідною артилерійською підтримкою дивізій армії США. Це велика гусенична машина з вежею, що повністю проходить, і видатною вежею. Ранні варіанти мали короткий ствол 23 калібру. Пізніші версії, у тому числі M109A6 Paladin, мають ствол 39 калібрів.


Екіпаж M109 складається з шести осіб: командир, навідник, водій та три члени боєкомплекту. Корпус виконаний з цільнозварної алюмінієвої броні, що захищає від вогню стрілецької зброї та уламків снарядів.


Водій сидить у передній лівій частині корпусу, силова установка праворуч, а вежа позаду. Механік-водій забезпечений цільною кришкою люка, що відкривається вліво, з трьома денними перископами M45 попереду. Вони можуть бути закриті невеликими металевими клапанами, щоб запобігти пошкодженню. Один із денних перископів може бути замінений пасивним перископом нічного бачення.


Двигун Detroit Diesel Model 8V-71T з'єднаний з трансмісією Allison Transmission XTG-411-4A з перехресним приводом.


Ціліснозварна алюмінієва броньова вежа в задній частині корпусу має квадратний люк з кожного боку, що відкривається назад, та здвоєні двері в задній частині вежі. Командир сидить з правого боку вежі і має поворотну на 360 градусів башту, цілісну кришку люка, що відкривається назад, та денний перископ M27. Великоствольний кулемет M2 калібру 0,50 встановлений на цапфі в передній частині башти.


Навідник сидить з лівого боку вежі і має цільну квадратну кришку люка, що відкривається вправо. Здвоєні двері у задній частині вежі призначені для поповнення боєприпасів. У задній частині корпусу з кожного боку дверей корпусу встановлені великі лопати, які опускають вручну на землю перед стріляниною. Зазвичай вони спрацьовують лише за стрільби топовими зарядами.


Торсійна підвіска з обох боків складається з семи здвоєних опорних ковзанок з гумовими шинами, провідна зірочка яких знаходиться спереду, а спрямовуюче колесо - ззаду. Відсутні опорно-поворотні ковзанки. Гусениці однопальцеві, з центральною напрямною, зі змінними гумовими накладками.


M109 оснащений обладнанням нічного бачення, але не має захисту від ядерної, біологічної та хімічної зброї. Автомобіль може бути оснащений амфібійним комплектом, що складається з дев'яти подушок безпеки, чотири з кожного боку корпусу і одна спереду. Мішки надуваються з транспортного засобу, який потім може пересуватися річками на своїх гусеницях з максимальною швидкістю 4 милі на годину (6 км на годину).


Основне озброєння - 155-мм гаубиця М126 в установці М127 з димососом і великим дульним гальмом. Система віддачі - гідропневматична, затвор - ступінчастої різьби Welin. Підвищення та опускання зброї, а також поворот вежі гідравлічні з ручним керуванням для аварійного використання.


Апаратура управління вогнем включає ліктьовий телескоп М118С для ведення вогню прямим наведенням зі збільшенням 4х і полем зору 10 град; панорамний оптичний приціл M117 для ведення вогню із закритих позицій та сектор навідника M1A1.


Самохідна гаубиця M109 Paladin, вперше виготовлена ​​в 1963 році і за останні 40 років неодноразово модернізована, зараз підлягає капітальному ремонту. Модернізація M109 PIM має багато загальних компонентів бойової машини Bradley, що забезпечує велику спільність з іншими системами армійських транспортних засобів та максимізує економію виробництва, запасів деталей та обслуговуючого персоналу, уникаючи старіння компонентів.


Зусилля з модернізації PIM – це значне оновлення M109A6 Paladin, яке включає викуп місця, ваги та потужності – охолодження. Коли гармата самохідної гаубиці залишиться незмінною, PIM буде оснащений абсолютно новим шасі, двигуном, трансмісією, підвіскою, системою кермового управління, а також модернізованою системою електричного тарана.


Інформація взята з https://www.military.com/

Комментарии